Konsulentbesøg

Konsulentydelse

Konsulentydelse i virksomheden eller hjemme hos sygemeldte medarbejdere.

Et konsulentbesøg giver muligheder for både enkeltydelser og for at sammensætte en pakke løsning / klippekorts ordning, der opfylder netop jeres ønsker og behov.

Konsulent besøgene har til formål at støtte og hjælpe såvel den enkelte medarbejder som en gruppe/afdeling, med henblik på at forebygge og nedsætte sygefravær.

Har i medarbejdere på kortere eller længerevarende sygemelding, tager jeg ud på hjemmebesøg, med det formål, at få medarbejderen hurtigst muligt rask og tilbage på arbejdspladsen.

Med hjælp og støtte fra Den Mobile Rygskole, vil medarbejderne blive “uddannet” til selv at udvikle, opnå og fastholde sundhed og trivsel såvel personligt som på arbejdspladsen som helhed.

Konsulent ydelserne kan være

  • Vejledning i hensigtsmæssige arbejdsstillinger/kropsbrug
  • Variation af arbejdsstillinger og kropsvaner generelt
  • Personlig træning og vejledning ift de fysiske og/eller psykiske problemstillinger medarbejderen oplever
  • Opstart af motions/træningshold
  • Vejledning i øvelser der let kan implementeres i løbet af arbejdsdagen, uden det kræver ekstra tid
  • Øvelser til hjemmetræning
  • Øvelser tilpasset den enkelte medarbejder
  • Vejledning omkring kroppens ergonomi
  • Vejledning i små øvelser der let kan integreres i hverdagen såvel på jobbet som privat

Kontorpersonale

Den siddende stilling er ikke noget vores krop er bygget til, og det er derfor ikke så mærkeligt, at rigtig mange der sidder meget ned i flere timer hver dag, før eller siden oplever bl.a. rygproblemer.

De typiske fysiske problemer for kontorpersonale er smerter og slid i nakke, skuldre og ryg.

Mange der sidder stille flere timer om dagen, oplever problemer med iskias smerter og diskusprolapser, hvilket er udbredt både hos de yngre som de lidt ældre medarbejdere.

De fleste virksomheder har sørget for, at deres medarbejdere har fået bl.a. hæve- sænkeborde og de rigtige stole.

Men hvis ikke du er opmærksom på hensigtsmæssige arbejdsstillinger både når du står op og når du sidder ned, ja så vil du slide på kroppen på trods af de rigtige kontormøbler.

Det er derfor vigtigt for kontorpersonalet at få en øget opmærksomhed på bl.a.:

  • Den siddende og stående arbejdsstilling
  • Varierede arbejdsstillinger
  • Det generelle kropsbrug og kropsvaner – På arbejde og privat
  • Træning ud fra kroppens styrker og svagheder
  • Den rigtige træning der nedsætter problemer og smerter i kroppen –
  • Hvordan implementere små øvelser ind i løbet af dagen
  • Stresshåndtering

 

Kontakt mig for et gratis og selvfølgelig helt uforpligtende besøg, hvor vi kan finde frem til hvordan, Den Mobile Rygskole bedst kan hjælpe jeres virksomhed.

Små ændringer i hverdagen giver stor virkning

Mange bliver overrasket over at opleve, hvordan små ændringer i hverdagen omkring kropsholdning- og vaner samt de rigtige øvelser, kan forebygge overbelastninger og for tidlig nedslidning.

Den tid du bruger i løbet af dagen, kommer flere gange tilbage, ved at du opnår mere energi og større styrke fysisk og mentalt.

Hjælp til sygemeldte

Personlig træning og vejledning til sygemeldte medarbejdere eller medarbejdere der er i risiko for sygemelding.

Her ydes en målrettet personlig træning og vejledning, der giver de optimale muligheder for, at medarbejderen hurtigst muligt kan vende tilbage på arbejde.

Med vejledning i gode øvelser mm, arbejdes der på at lindre eller helt fjerne symptomer og smerter.

Ved personlig træning tager jeg udgang i medarbejderens problemområder. Det kan eks. være uforklarlige smerter i ryggen, der betyder begrænset bevægelighed.

Her vil jeg i samarbejde med medarbejderen finde frem til, om smerterne skyldes egentlige problemer med ryggen, om smerterne har en sammenhæng med andre områder i kroppen, eller måske skyldes smerterne forkerte og uhensigtsmæssige arbejds- og kropsvaner, der både kan være relateret til arbejdet og privatlivet.

Træning og vejledning kan indeholde:

  • Træning/øvelser og genoptræning af skader.
  • Træning/øvelser målrettet problemområder og lokale smerter
  • Træning målrettet en generel styrke i hele kroppen
  • Træning ift kredsløbsproblemer
  • Træning ift stress og søvnløshed
  • Arbejde med kroppens styrker og svagheder
  • Opmærksomhed på muligheder frem for begrænsninger
  • Holdningskorrektion
  • Arbejde med generelle kropsvaner
  • Øvelser der kan træne hjemme og på arbejdspladsen